Tvůrci Dishonored na Prey 2 nakonec přeci jen pracují
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Dishonored na Prey 2 nakonec přeci jen pracují

16. 8. 2013 11:00 | Téma | autor: Adam Homola |

Jednou tak, podruhé jinak. Není snad měsíc, kdy bychom tu neměli nějakou zprávu o Prey 2. Většinou se nese v neoficiální a notně spekulativní rovně, ale posledně jsme tu měli zprávu přímo od Bethesdy. Její oficiální vyjádření jasně popíralo dřívější spekulace o tom, že by měl vývoj Prey 2 přejít do studia Arkane, k tvůrcům výborného Dishonored. To následně v rozhovoru pro Rock, Paper, Shotgun popřel i sám Raphael Colantonio, spolutvůrce Dishonored a jeden ze šéfů studia. Ted to ale vypadá, že nám lhal jak Colantonio, tak Pete Hines z Bethesdy. Podle interních emailů zaměstnanců totiž vývoj Prey 2 opravdu od letošního roku probíhá právě v Arkane.

Samotní Arkane si totiž prošli velkou změnou. Z jednoho studia jsou teď dvě. Jedno Arkane je ve Francii v Lyonu a šéfuje mu Harvey Smith. Ten by měl se svým týmem kutit další Dishonored, ať už to bude přímé pokračování, nebo nepřímý duchovní nástupce. Druhému Arkane v Austinu v Texasu šéfuje Colantonio a právě tam se pracuje na Prey 2. Nakonec se to ale vůbec Prey 2 jmenovat nemusí a tvůrci o hře v interních emailech mluví jako o duchovním nástupci System Shocku.

Prey 2 studiu v Austinu přišila Bethesda a Zenimax letos v květnu, kdy došlo k oficiálnímu požehnání k vývoji. Neznamená to ale, že by Arkane dostali rozpracovaný a asi dost utrápený projekt od Human Head Studios, původních tvůrců Prey 2, a museli hru nějak dodělat. To by nemuselo dopadnout dobře, ostatně vzpomeňme na Gearbox, který “dodělával” Duke Nukem Forever. Arkane Austin budou zřejmě vycházet ze stejných konceptů a základů, ale jinak si budou své Prey 2 dělat po svém a úplně od začátku. Ostatně v emailech se mluví o rebootování hry. Prey stejně není bůhví jaká značka, takže se nemusí bát, že by přejmenováním hry přišli o nějakou obří fanouškovskou základnu. Navíc se s Prey 2 táhne za tu dobu už trošku negativní nádech.

“Všem, kteří nebyli na poslední firemní poradě: Austin teď má svůj oficiálně schválený projekt! To je samozřejmě hrozně vzrušující! Práce na nové značce nebyla možná, protože to už tak obtížnému potenciálu pro růst přidává další rizika, takže po debatě s Toddem, Harveym a Ricardem jsme se rozhodli, že rebootování Prey 2 bude zajímavou příležitostí. Náš návrh na duchovního nástupce System Shocku 3 Zenimax přijal,” napsal Colantonio svým podřízeným a kolegům 27. května 2013, jak zjistilo Kotaku.

Z toho, že Arkane dělají na něčem, co bude částečně Prey 2 a částečně System Shock 3, můžeme mít všichni asi velkou radost. Arkane je studio plné talentovaných lidí a Dishonored byl výborný. Pokud se ale projekt schválil teprve v květnu a rebootuje se, můžeme ho čekat nejdřív tak za dva tři roky. Colantonio si to nakonec ale trochu pokazil. Když minule někdo vynesl ven zprávu o přesunu vývoje Prey 2 k Arkane, napsal svým kolegům email: “Tak teď když je ta zpráva venku, budou nás zleva zprava kontaktovat ti rafinovaní čů*áci z médií, kteří budou chtít vědět víc. Na žádnou jejich otázku jim prosím neodpovídejte. Díky.” Co asi bude psát Colantonio kolegům teď, když někdo ze studia zveřejňuje interní emaily?

Nejnovější články